Prava Vprašanja

“It’s not about the Answers, it’s about the better Questions.”

 

Vsak izmed nas išče rešitve na takšne ali drugačne probleme. Pogosto je najlažje odreagirati z že obstoječimi rešitvami… vendar ali res potrebujemo še en model tabličnega računalnika ali pomivalnega stroja?

Leta 1972 je podjetje Colgate Palmolive na trgu predstavilo milo z dvema deodorantoma poimenovano Irish Springs. Zeleni vzorci, ki so se nahajali v milu so presenetili svet ter ponesli podjetje Colgate Palmolive v nebo in pustili takrat vodilno podjetje v tej kategoriji Proctor and Gamble daleč za sabo.

Proctor and Gamble so takoj začeli s snovanjem svojega mila z zelenimi vzorci. Za pomoč so prosili gospoda Mina Basadura, avtorja knjige The Power of Innovation. Min je P & G vprašal zakaj so se tudi oni odločili za izdelavo mila z zelenimi vzorci. Odgovor na to vrpašanje je bil: ”Ker želimo premagati Colgate Palmolive”. Basadur je predlagal podjetju P & G naj se raje začnejo spraševati boljša vprašanja in jih tako naučil inovativnega procesa, ki se začne z vprašanjem “Kako lahko?” (HMW)

To jih je pripeljalo do vprašanj kot so: »Kako lahko povišamo dobiček? Kako lahko ustvarimo boljše milo? Kako lahko ustvarimo milo, ki je bolj osvežujoče«. Na podlagi teh vprašanj so si zastavili nova vprašanja: »Ali želimo milo z svežino mentola? Ali želimo milo z vonjem po gin in toniku? Ali želimo milo z vonjem in barvo plaže«?

In tako je nastalo milo Coast. Milo sicer ni uspelo prodreti na trg na isti način kot milo Irish Spring, vendar se je izkazalo kot vsekakor boljša rešitev kakor še eno milo z zelenimi vzorci.

Danes tehniko “Kako lahko” uporabljajo podjetja kot so Google in Ideo, dve izmed najbolj inovativnih podjetji na svetu.

Spraševanje vprašanj nedvomno vzpodbuja kreativnost. Vprašanja, ki si jih postavljamo nas privedejo do novega znanja in odgovorov, do katerih ne bi nikoli prišli, če si tega vprašanja ne bi postavili. Pri tem se pa moramo zavedati, da rešitev ni v zastavljanju katerihkoli vprašanj, temveč je pomembno, da opredelimo kaj želimo izvedeti oz. kam želimo prispeti.

Pri podjetju P & G so vedeli, da potrebujejo odgovor na milo Irish Spring. Zato so se začeli spraševati, kako lahko ustvarijo milo, ki bo osvežujoče in to vprašanje jih je pripeljalo do vprašanja: »Ali želimo ustvariti milo z pridihom in barvo plaže«?

Vsa vprašanja niso vredna raziskovanja. Le zastavljanje Pravih Vprašanj nas lahko privede do odgovorov, ki rodijo Boljša Vprašanja in s tem nove odgovore in kreativne rešitve.

 

Viri:

Asking questions is more important than finding answers – why?

The importance of asking the right question

Inspiracija: