Se tako začne?

Se še spomnite Nokie? Enega najbolj priznanih proizvajalcev mobilnih telefonov na svetu. Ko je bila Nokia na višku, sem obiskoval srednjo šolo, in če takrat nisi imel Nokie, na kateri si lahko igral famozno kačo, pač nisi bil cool. Nekaj časa smo vsi uživali v Nokijinih produktih, in če me je kdorkoli vprašal, kakšen mobilnik naj si privošči, je bil moj odgovor vedno Nokia. Niti približno si nisem mislil, da bo ta mobilni gigant doživel tak brodolom. Kaj se je dejansko zgodilo, je dolga zgodba, ampak na kratko… Vodilni pri Nokiji so izvedli zaporedje slabih potez, ki so podjetje stala preveč, da bi lahko ostalo na vrhu.

 

Eno prvih podjetij, ki je Nokio prehitelo na področju pametnih telefonov, je bil Apple. Vsi ga poznamo in vsi smo slišali, kako sta Steve Jobs in Steve Wozniak začela izdelovati računalnike v garaži, čeprav mislim, da je Jobs tisti, ki se nam je zakoreninil v spomin. Ste se kdaj vprašali, zakaj je temu tako? Kaj ima Apple, kar drugi nimajo, zakaj je Apple tako uspešen, da imamo ljudi, ki bi kupili še njihov pralni stroj, če bi jih le proizvajali? Steve Jobs je že leta 1997 uvidel, da sploh ni toliko pomembno kakšen ekran in koliko pomnilnika ima računalnik, če so ti znane vrednote, ki jih podjetje zastopa. Te vrednote je potem treba jasno in glasno sporočati, in se jih seveda držati vedno in povsod. Steve je razumel nekaj prvinskega, nekaj osnovnega. Če imaš jasno kristalizirane vrednote, jih sporočaš in se jih vedno držiš, boš v svojih sledilcih vzbudil zaupanje. Ker se vedno obnašaš na enak način in ker vedno zagotoviš TOP! produkt, tvoji kupci nimajo druge izbire, kot pa da ti verjamejo.

 

Steve je vedno znova ponavljal, da morajo biti vrednote kristalno jasne in te vrednote so nekaj, kar se v podjetju ne spreminja. Ena njihovih glavnih vrednot je ta, da Apple ustvarja produkte za ljudi s strastjo, ker Apple verjame, da edino ljudje s strastjo lahko spremenijo svet na bolje. To je glavna vrednota, o kateri je govoril Steve Jobs in to vrednoto so do sedaj vedno izražali njihovi produkti. Zato je Apple to, kar je, ker je vedno izhajal iz te vrednote, in vse, kar so dali od sebe, je bilo narejeno za točno te ljudi, ki s strastjo upravljajo svoje delo, ti, ki dejansko premikajo ta svet naprej. Seveda je potem ustno priporočilo naredilo svoje in voila Apple smo pognali na sam vrh.

 

Ampak nekaj sumljivega se odvija za zaprtimi vrati Appla. Nekaj, kar se po vsej verjetnosti še nekaj časa ne bo poznalo, ampak če se bo to nadaljevalo, bomo mogoče bili priča spodrsljaju, če ne celo padcu giganta. Ja, že ptički čivkajo, da je iPhone 7 brez priključka za slušalke, ampak v to se ne bom spuščal.

 

Kot gorečega Applovega oboževalca, me malce skrbi trma podjetja in vedno bolj prevladujoči slogan “bodi drugačen za vsako ceno”. Proti koncu leta 2016 je Apple predstavil svojo najnovejšo linijo Macbook Pro prenosnikov. Res so tanjši in lažji in ko jih pogledaš se pravemu Apple fanu, kot sem jaz, zarosijo oči od lepote. Apple je bil ponovno neverjetno inovativen, izboljšali so že tako odličen ekran, track pad je še enkrat večji od prejšnjih modelov, izboljšali so novo generacijo tipkovnice, zvočniki so najboljši do sedaj, vse raznolike vhode so zamenjali z svojim novim thunderbolt 3 vhodom v obliki USB-C priključka in seveda njihov famozni Applov touch bar… ne morem verjet Apple did it again… or did it?

 

V bistvu nisem prepričan, da se jim je ponovno posrečilo. Veliko časa sem posvetil raziskovanju novih Macbook Pro prenosnikov, kot se spodobi za pravega Apple oboževalca. In odzivi na spletu niso ravno rožnati. Nova linija prenosnih računalnikov sploh ni tako zmogljiva, kot smo pričakovali z Applove strani, s tem, da se je cena dvignila za približno 300 €. Se pravi, za ekvivalenten računalnik sedaj odštejem 300 € več… zakaj že? Poteza Appla, da zamenja vse vhode z USB-C vhodi, je drzna. Seveda je USB-C prihodnost in prej ali slej bomo vse periferne naprave videli na USB-C priključkih, ampak Apple… prihodnost je v prihodnosti, mi vsi pa živimo v sedanjosti. Ok, ne bom še eden, ki se jezi zaradi Applovih potez, ker ta članek ne pišem s tem namenom.

 

Namen tega članka je, da vam pokažem, kako je Apple prekršil eno svojih glavnih vrednot in kaj je to potegnilo za sabo. Kot že napisano, so Applovi računalniki vedno bili namenjeni ljudem s strastjo, ker edino ti ljudje, lahko spremenijo svet na bolje. Tega ne morem več trditi za novo linijo, ker dejansko nimajo neke vrednosti za nas, ki uporabljamo njihove prenosnike vsakodnevno na delovnem mestu. Kar so naredili, je to, da so vzeli kultni prenosnik in ga spremenili v »gizmo« ter mu zvišali ceno. Vsi, ki se ukvarjajo z designom, so se seveda oglasili, vsi ti ljudje, ki so skozi leta zagovarjali Apple, so sedaj razočarani. Seveda se po vsej verjetnosti to ne bo kaj veliko poznalo pri Applovem dobičku. Macbook Pro se je na začetku prodajal bolje kot starejši modeli, ampak ali bo pri tem ostalo? Ne pozabimo na dejstvo, da je najboljša reklama ustno izročilo in sedaj velika večina ljudi, ki je goreče zagovarjala Apple skozi vsa ta leta, odsvetuje nakup Applovih prenosnikov. Ali ga bomo preostali goreči oboževalci še vedno tako zagovarjali, če bodo nadaljevali s tem nesmiselnim motom “manj pomeni več”, ker včasih dragi moji Applovci… manj pač pomeni manj.

 

Dejstvo je, da je Apple neverjetno dober primer, kaj pomeni imeti kristalno jasne vrednote, jih sporočati in vsaj v primeru Steve Jobsa, tudi zagovarjati. To je tek na dolge proge in vedno deluje, če to seveda pravilno uporabljamo. Tudi v primeru Appla, mu niti vrednote ne bodo pomagale več, če bo še naprej obešal na veliki zvon, da proizvajajo naprave za profesionalce in ljudi s strastjo,  medtem ko bo iz leta v leto proizvajal naprave, ki bodo dejansko postajale vse dražje ter oteževale naše delo.

Applove vrednote

https://thinkmarketingmagazine.com/apple-core-values/