Zgodbe, ki si jih pripovedujemo.

Imate občutek, da zelo redko naletite na stranke, ki vam brez ugovorov plačajo toliko kot si zaslužite?

Joooj koliko težav smo imeli mi s tem in še vedno jih občasno imamo. Mogoče je Slovenija v obdobju, ko je popularno, če dobiš nekaj po nizki ceni ali pa še bolje… zastonj. V kreativnem delu ta trend obstaja že kar nekaj časa. Ne bom se delal pameten, tudi jaz imam rad zanimive cene. Vsi smo krvavi pod kožo in vsi se počutimo izredno lepo, ko dobimo nekaj po dobri ceni. Ampak ste se kdaj vprašali kaj se dogaja v ozadju za tem fenomenom? Ste se kdaj vprašali, če nismo mogoče mi sami tisti, ki si pripovedujemo zgodbo katera v sogovorcu vzbudi potrebo po tem, da nam zbija ceno?

 

Zgodbe, ki si jih pripovedujemo v mislih so zgodbe, ki jih dejansko živimo. Primer: »Ko smo na začetku ne moremo zaračunati enako kot računa tisti, ki je v poslu že 20 let.« Zakaj pa ne!? Če pa so naše storitve ali produkti enako dobri, čene še boljši kot produkti ali storitve tistega, ki ima 20 let izkušenj? Na koncu, ko sputimo ceno in zapustimo sestanek z malce grenkim priokusom si govorimo drugo zgodbo. Primer: »Pač tako je, v takem obdobju živimo. Če ne spustim cene, reskiram izgubiti naročnika« Občutek, da smo malce prikrajšani je postal že nekakšen standard. In takšni naročniki, ki nam zbijajo ceno tudi… ampak zakaj potem tu in tam pride v naše življenje nekdo, ki je popolnoma v redu s ceno, ki jo postavimo na začetku? Dejstvo je, da ljudje začutimo občutke, ki jih ima naš sogovorec. Če naš sogovorec ni popolnoma prepričan v samega vase, to začutimo in marsikdo izmed nas bo to podzavestno uporabil sebi v prid. Konec koncev poizkušati ni greh 😉

 

Bodimo malce bolj zavestni o tem kaj se dogaja v nas, ker mogoče ni naročnik tisti, ki nam zbija ceno, ampak mi sami. Vprašanje je ali smo pripravljeni zavestno sprejeti odločitev, da pod določeno ceno ne gremo in s tem reskiramo, da izgubimo vse stranke, ki smo jih pridobili do sedaj? Pri vsem skupaj je zabavno to, da ko se enkrat zavestno odločimo in spremenimo vzorec, se nam spremeni tudi naš odziv. Sploh nas ne sekira več, če nam nekdo želi zbiti ceno. Na lep način razložimo stranki kakšna je vrednost te storitve zanjo in če gleda na to kot na investicijo, potem je cena popolnoma upravičena. Če ta še vedno ni zadovoljen s ceno se lahko sami odločimo ali sploh želimo sodelovati z nekom, ki nam bo mogoče ob vsaki priliki vrgel to v obraz… dejstvo je, da je odločitev vedno na naši strani. Če res delate nekaj kar ljudje potrebujejo in jim dodajate vrednost, potem vam naročnikov ne bo manjkalo.

 

Seveda že slišim nekatere izmed vas:« Jama Uroš ti ne rezumeš, pri nas je drugače.« Pišite nam in z veseljem se bomo z vami o tem pogovorili. Mogoče pa bomo skupaj prišli do zanimivih rešitev 😉